گیربکس های دقیق بدون لقی

گیربکس های دقیق (precision gearbox) گیربکس هایی هستند که دقت موقعیت دهی بالا و لقی بسیار کم دارند. از این گیربکس های در صنایع حساس مانند رباتیک، دستگاههای ماشین کاری دقیق، تجهیزات موقعیت دهی، دستگاه های بسته بندی، تجهیزات پزشکی، دوربین های مراقبتی، دستگاه های ناوبری و امنیتی و … استفاده می شود.

spinea gearbox

یکی از تولید کنندگان این گیربکس ها شرکت اسپینیا است. اسپینیا شرکت مهندسی مدرن در کشور اسلواکی است که از سال 1999 میلادی، در ساخت و توسعه گیربکس های دقیق با نام تجاری TwinSpin به فعالیت مشغول است. این گیربکس ها در رده محصولات Hi-Tech دسته بندی می شوند و قابلیت تحمل نیروهای محوری و شعاعی زیاد (به دلیل استفاده از رولربیرینگ) توام با دقت بالا در یک محصول فشرده ارائه می دهد. محصولات این شرکت برای محلهایی که نیاز به نسبت تبدیل بالا، دقت حرکت بالا، لقی صفر zero backlash ، ظرفیت گشتاور بالا، صلبیت زیاد، ابعاد کم برای مونتاژ در فضاهای کوچک و وزن کم مناسب است.

گیربکسهای Twinspin بر اساس مکانیزم جدید با دقت بالا و بیرینگ محوری و شعاعی طراحی شده است. بنابراین با محصولی جدید رو به رو هستیم. اصطلاح twinspin معرف ترکیب دنده های کاهنده بسیار دقیق سیکلوئیدی به همراه بیرینگ محوری-شعاعی در یک مجموعه ی واحد است. این مفهوم جدید انتقال قدرت، اجازه می دهد تا به طور مستقیم در مفصل ربات ها، میزهای دوار، و سیستمهای مختلف انتقال قدرت به کار رود.

اجزای تشکیل دهنده این گیربکسها در تصویر زیر مشاهده می شود.

spinea structure

نحوه کارکرد:
شماتیک کارکرد این گیربکس در تصویر زیر مشاهده می شود:

شماتیک عملکرد گیربکس سیکلوئیدی

شفت ورودی و دنده خروجی در موقعیت صفر

چرخش 90 درجه ای شفت ورودی برابر با ¼ گام دنده سیکلوئید

(جهت چرخش دنده خروجی خلاف جهت ورودی )

چرخش 180 درجه ای موجب چرخش دنده سیکلوئیدی به میزان ½ گام میشود

چرخش 270 درجه شفت ورودی، چرخش ¾ دنده سیکلوئیدی

چرخش 360 درجه شفت ورودی، یک دور کامل دنده سیکلوئیدی

ویژگی های گیربکس های دقیق TwinSpin

  • نسبت تبدیل بالا تک مرحله ای (33 – 191، بسته به سایز)
  • لقی بسیار پایین (کمتر از 1arcmin)
  • Zero backlash (بدون لقی)
  • تحمل نیروی شعاعی و محوری بالا
  •  گشتاور کار دائم بالا (18 – 2940 N.m)
  • گشتاور ترمز اضطراری تا N.m 15000
  • صلبیت خمشی و پیچشی بالا
  • وزن کم ( از  0.47 کیلوگرم)
  • ابعاد کم و فشرده
  • صدا و ارتعاشات کم

کاربرد ها

در تصاویر زیر نمونه ای از کاربردهای گیربکسهای دقیق مشاهده می شود:

گیربکس برای رباتیک – گیربکس برای اتوماسیون ، گیربکس روبات، گیربکس برای کارهای عمومی اتوماسیون، Robot Gearbox, Automation، Manipulator Power train، مناسب برای روبات های ساده تا  6 (شش) درجه آزادی، روبات اسکارا، ماشین آلات مونتاژ ، گیربکس برای ساخت ماشین ابزار، تراش، فرز، CNC، گیربکس برای ساخت تجهیزات پزشکی ، گیربکس رادار، سیستم انتقال قدرت پن تیلت، پایه متحرک لیزر، پایه دوربین

 

 

 

شرکت هیدرو صنعت شریف فروشنده گیربکس های دقیق اسپینیا (Spinea) است. ما به صورت تخصصی روی فروش گیربکس های بدون لقی فعالیت می کنیم. علاوه بر این برند می توانید گیربکس های هارمونیک درایو، سیکلوئیدی نابتسکو، حلزونی جیرارد فرانسه و آتلانتا آلمان را از ما بخواهید.

جهت دریافت کاتالوگ محصول و مشخصات دقیق می توانید به این صفحه مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید.

2 نظر برای «گیربکس های دقیق بدون لقی»

  • وحید می‌گوید:

    با سلام
    با توجه به اینکه شرکت شما در زمینه گیربکس های دقیق Spinea وارد کننده است ، آیا در زمینه طراحی و ساخت این نوع گیربکس در داخل کشور اقدامی شده است؟
    با تشکر

    • modiriat می‌گوید:

      سلام.
      حدس می زنم افراد یا مؤسساتی این کار را لااقل در مرحله نمونه سازی انجام داده باشند. در این صورت حتماً جستجوی اینترنتی نتیجه را به شما نشان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *